امـروز : شنبه 15 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 11 خرداد 1397
کد 9767

رهبر معظم انقلاب، کشور را در کوران حوادث مختلف با هوشمندی مدیریت کرده است/ پاسخ به مطالبات صنفی مردم باید در اولویت باشد/ با حذف هزینه های اضافی در زندگی اجتماعی از نیازمندان و فقرا دستگیری کنیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز ذخیره الهی به کشورمان است، که پس از ارتحال امام راحل با مدیریت هوشمندانه کشور را از کوران بحران های مختلف به سلامت عبور داده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه دشمنان خیال میکردند با رحلت امام خمینی(ره) عمر انقلاب اسلامی مردم به پایان خواهد رسید، گفت : مجلس خبرگان رهبری تنها پس از ۲۴ ساعت از رحلت امام، با انتخاب بجا و شایسته آیت‌الله عظمی امام خامنه‌ای به عنوان رهبر ایران اسلامی، آرزوی دشمنان را نقش برآب کرد تا انقلاب با همان صلابت و قدرت و اقتدار امام توسط رهبر فرزانه و معظم انقلاب هدایت شود.

امام جمعه تبریز افزود : به خواست و اراده الهی از سوء قصد دشمنان به جان معظم له در مسجد ابوذر تهران در سال ۶۰، سلامتی و عافیت حاصل شد تا سکان هدایت کشتی نجات ملت انقلابی ایران با اقتدار کامل در جهت پیشبرد اهداف الهی نظام به دستان مبارک آیت‌الله عظمی امام خامنه‌ای عزیز باشد.

خطیب نمازجمعه تبریز با اشاره مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت : مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب از بروز چندین جنگ جلوگیری کرد و کشورمان را از کودتای ۱۸تیر ۸۷ ، حادثه۱۱ سپتامبر، جریان فتنه سال ۸۸ و تحولات منطقه و موج بیداری اسلامی و دیگر بحران داخلی و خارجی به سلامت عبور داده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال امام(ره) شخصیت سیاسی، اجتماعی و فردی امام خمینی را الگوی همه آحاد مردم عنوان کرد و گفت: امام راحل به همه فهماند که انسان کامل شدن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست و حرکات وی، ما را به یاد امامان(ع) و پیامبر اسلام(ص) انداخت.

وی با بیان اینکه حرکات، اعمال و رفتار امام(ره) موجب ماندگاری وی شده است، گفت: امام راحل حامی محرومان و مستضعفان بود و ایستادگی قاطعانه در برابر مستکبران و تاکید بر استقلال کشور و رد سلطه پذیری ایشان نباید فراموش شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد : در حال حاضر نیز رهبر معظم انقلاب همان خط و مسیر امام راحل را در رابطه با استعمار و استکبار و رد سلطه گری پیگیری میکنند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه وحدت و یکپارچگی مسلمانان محور اندیشه های والای امام راحل بود، تصریح کرد : خدامحوری، حق پذیری، شرح صدر، آرامش، توکل به خدا در برابر دشمنان، احتیاط در عمل، وقت شناسی و نظم از ویژگی ها و خصوصیات فردی امام راحل بود.

امام جمعه تبریز ، حسن خلق، زهد و ساده زیستی، پیاده روی و اهمیت به بهداشت، آراستگی ظاهر، شجاعت، هنرمندی و هنرپروری را از دیگر خصوصیات فردی امام راحل عنوان کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی گفت : صدور فتوای ارتداد سلمان رشدی، نامه به گورباچف و فروپاشی شوری سابق، اتکا نداشتن به قدرت های جهانی، نفی سلطه پذیری و سطله گری، حفظ کیان کشور و اظهار همدردی با مستضعفان جهان نمونه ای از برخورد امام راحل با نظام بین الملل جزء محورهای سیاست خارجی ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود : مبارزه راهبردی امام راحل با رژیم اشغالگران قدس موجب نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس شد، که این روز یکی از یادگارهای ارزشمند وی است.

وی با دعوت از مردم برای شرکت گسترده و با عظمت در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم با درک صحیح از زمان برای یادآوری یادگار ارزشمند امام راحل و پاسخگویی به یاوه گویی های اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در این راهپیمایی با عظمت شرکت کنند.

امام جمعه تبریز همچنین از مردم دعوت کرد تا در آیین گرامیداشت یاد امام راحل که بعد از ظهر روز دوشنبه در مصلای تبریز برگزار می شود، شرکت کنند تا شعائر اسلامی را حفظ و ارزش های اسلامی را تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به مناسبت های تقویمی هفته با اشاره به  قیام ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲ گفت: این روز مفتاح نجات اسلام و سند جنایت پهلوی و مخالفت ملت ایران با استعمار جهانی است و این قیام سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام راحل و روحانیت بود.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه پاسخ به مطالبات صنفی مردم باید در اولویت باشد، گفت : اعتراضات کامیون‌داران در روزهای اخیر به علت برآورده نشدن مطالبات صنفی آنها نشان میدهد باید به خواسته صنفی اقشار مردم به موقع رسیدگی‌شود تا با این قبیل مسائل روبه‌رو نشویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: رانندگان و کامیون داران در همه برهه‌های انقلاب دلبستگی خود را به مردم و انقلاب به اثبات رساندند و در این اعتراضات نیز با هوشمندی اجازه سوءاستفاده به معاندان و دشمنان را ندادند.

خطیب نمازجمعه تبریز در ادامه گفت : در روزهای آتی شب‌های قدر را پیش رو داریم، که از مهم‌ترین شب‌های سال است و قرآن در آن شب نازل شده است.

وی افزود: این شب ها برتر از هزارماه است که با شب زنده‌داری و عبادت مخصوص آن میتوانیم به خدا نزدیکتر شویم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با قدردانی از حضور خیران و مردم در جشن گلریزان، هزینه کردن برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد را کار ارزشمند و خداپسندانه عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید به رسیدگی به وضعیت و معیشت فقرا در جامعه گفت: اخیراً در بازدیدی که از منطقه ملازینال یکی از مناطق حاشیه‌نشین تبریز داشتم، از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفتم که نیازمند توجه مسئولان را می طلبد.

امام جمعه تبریز با اشاره به هزینه های اضافی در مراسم های ختم از جمله اهداء گل و تدارک نهار و شام برای بستگان و اظهار همدردی کنندگان، گفت : این کارها هیچ خیر دنیوی و اخروی ندارد و ارزشمند است که این هزینه در بین فقرا و نیازمندان توزیع شود‌.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه هزینه های اضافی در ختم مرحومان به غلط رسم شده است، تصریح کرد : از جمله روزهایی که احسان و ولیمه سفارش شده، تولد فرزند و خرید خانه است، البته آن هم واجب نیست، از این‌رو لزومی ندارد در مراسم های ختم این هزینه های اضافی به خانواده ها تحمیل شود.

وی در ادامه با اشاره به هفته محیط زیست و با قدردانی از افرادی که برای سالم نگه داشتن محیط زیست تلاش می‌کنند، گفت : یکی از راه های حفظ محیط زیست این است که مصرف پلاستیک را کاهش دهیم خصوصاً در این ایام ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به حداقل برسانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود : از راه های دیگر برای سالم سازی محیط زیست صرفه جویی در مصرف انرژی و آب و برق است، همچنین کاشت گل و گیاه و پرورش آنها و تفکیک زباله‌های تولیدی و استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی میتواند برای حفاظت از محیط زیست مؤثر باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان در خطبه های اول نماز عبادی و سیاسی این هفته با بیان اینکه وحدت و دوری از تفرقه یک وظیفه الهی است و محور وحدت باید خداوند و رضایت الهی باشد، گفت : پرهیز از تفرقه و چنگ زدن به ریسمان الهی از تاکیدات خداوند در قرآن است، چرا که با این سلاح در برابر دشمنان پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر حفظ وحدت بین مسلمانان تصریح کرد: انجام هرکاری که موجب ‌ایجاد تفرقه بین مسلمانان می شود خلاف شرع مقدس است، چرا که تفرقه بین مسلمانان حفره آتش محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه به برکت امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب وحدت و همدلی بین مسلمانان گسترش روز افزون داشته است، شکرگزاری به نعمت های الهی را از واجبات الهی عنوان کرد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 11 خرداد 1397
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh