امـروز : جمعه 14 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 18 خرداد 1397
کد 9831

سقوط آل سعود و رژیم غاصب قدس وعده ای الهی است/ سودای رهبری جهان اسلام خیال پردازی برخی دولت های عربی است/ قدس جلوه اتحاد دنیای اسلام است/ پایبندی ایران به برجام بدون آمریکا مشروط است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: برخی دولت های عربی منطقه با سودای رهبری جهان اسلام دست همکاری به اسرائیل و آمریکا داده اند و با حمایت های مالی به دنیای اسلام خیانت میکنند، اما این اتحاد وقیحانه زمینه ساز اضمحلال آنها خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه سقوط آل سعود و اضمحلال رژیم غاصب قدس وعده ای الهی است، گفت: برخی دولت های عربی با سودای رهبری جهان اسلام، همیشه در خدمت غرب بوده و امروز هم وقیحانه با صهیونیست‌ها متحد شده اند اما این خیانت علنی اقدامی ننگین یکی از نشانه‌ های آغاز اضمحلال خاندان سعودی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه روز قدس روز احیای آزادی آرمان‌های قدس عزیز است، گفت : امروز مردم تبریز غیرت دینی خود را به نمایش گذاشته و به ندای رهبری لبیک گفته و وصیت امام راحل را عملی کردند، امیدوارم هر چه زودتر قدس به صورت کامل آزاد شود.

وی روز قدس را روز پیروزی انقلاب اسلامی در سطح جهان دانست و تصریح کرد : فلسطین محور وحدت مسلمانان است  و این روز حمایت و همبستگی با مظلومان، یادگار امام راحل بوده و جلوه‌ای از اتحاد و انسجام دنیای اسلام است.

خطیب نمازجمعه تبریز گفت : از ۷۰سال گذشته با جهل رژیم صهیونیستی قلب فلسطین به درد آمده و آنها در این مدت تحت ظلم و ستم صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند و متاسفانه در این مدت نه تنها کشورهای عربی حمایت نکردند بلکه حتی کشورهای غربی حامی حقوق بشر نیز پشتیبانی نظامی و سیاسی از صهیونیست‌ها داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه آمریکا سالانه بیش از ۳میلیارد دلار کمک بلاعوض به صهیونیست‌ها می‌کند، گفت : آمریکا پیشرفته‌ترین تجهیزات و تسلیحات در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد، از این‌رو منطقه و جهان اسلام دوران حساس خود را می‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: به فضل الهی، رهبری حکیمانه و وحدت مردم شاهد گسترش آگاهی مردم دنیا نسبت به ماهیت حقیر صهیونیست‌ها هستیم و قطعاً این روند و اوضاع آغازی برای اضمحلال صهیونیست‌هاست.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه زمان آزمون دولت‌های اروپایی فرار رسیده است، گفت : بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، دولت‌های اروپایی ادعای ماندن در برجام را داشتند و ایران نیز در یک مدت کوتاه با شرایط مطرح شده از جانب رهبری به آنها فرصت داد.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود : با وجود مواضع روشن رهبری، زمزمه‌هایی از جانب اروپا مطرح شده که نشان می‌دهد اروپا در صدد حفظ تحریم و برجام با هم است که رهبر معظم انقلاب به صورت قاطع فرمودند” این خوابی است که هرگز محقق نخواهد شد”.

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای از سرگیری فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای تا رسیدن به ۱۹۰هزار “سو” فعلاً در چارچوب برجام گفت : اگر کشور اروپایی نتواند راه‌حلی پیدا کند، ایران خود را متعهد به حفظ برجام نخواهد دانست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در مراسم ارتحال امام راحل گفت: ایشان با اشاره به نقشه سه لایه دشمن علیه ملت ایران فرمودند، “دشمن در سه محور فشار اقتصادی، روانی و عملی با هدف سیطره بر کشورهای اسلامی تمرکز کرده است”.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کردند : برنامه‌ریزی برای تحت فشار قرار دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی در بعد اقتصادی از مدت ها قبل آغاز شده، و در ماه‌های گذشته اقداماتی علیه ایران انجام گرفته است و حتی طرف‌های مقابل در مذاکرات برجام هم حاضر نشدند تا فشار اقتصادی را کاهش دهند که از این‌رو امروز وظیفه مسوولان در برابر فشار اقتصادی این است که روحیه مقاومت و ایستادگی را پر رنگ‌تر از همیشه مدنظر قرار دهند.

امام جمعه تبریز افزود: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی خطاب به مسوولان در رابطه با مبارزه با فساد، اختلاس و رشوه‌خواری در ادارات و سازمان‌ها که دل مردم مسلمان را به درد می‌آورد، فرمودند که با قاطعیت بایستند و از مسوولانی که این وظیفه را دارند، حمایت کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز، محور دوم نقشه دشمن را که یک طراحی پیچیده و هماهنگ با عوامل استکبار برای تبدیل نقاط قوت نظام به نقاط ضعف دانست و اظهار داشت : مواردی مانند برنامه هسته‌ای و فعالیت موشکی نقطه قوت ایران است و دشمن می‌خواهد از این مسئله‌ها استفاده کرده و در دل مردم ناامیدی ایجاد کند.

وی افزود: فشار عملی و آشوب‌سازی محور سوم اقدام دشمن است به طوریکه در دی‌ماه سال گذشته دیدیم دشمن فشار عملی ایجاد کرده و حتی  برنامه قطعی دشمن این است که با سوءاستفاده از مطالبات مردمی در کشور آشوب ایجاد کند که البته سرشان به سنگ خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  با اشاره به بخش دیگری از بیانات بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال امام راحل گفت : ایشان فرمودند که ممکن است در نقطه‌ای مردم مطالباتی داشته باشند ولی دشمن در این موارد با تعداد معدود نفودی سعی می‌کند اجتماع را به حرکت ضدانقلابی و آشوب‌گرانه مبدل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد با توصیه‌های رهبری و هوشیاری مردم توطئه های دشمنان نقش بر آب شود.

وی با خیرمقدم به حضور آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در تبریز گفت : از حضور این مجاهد فقیه در جمع مردم غیرتمند تبریز، شهر شهیدان محراب، ۲۹ بهمن و خانه عاشوراییان و مراسم راهپیمایی روز قدس تشکر می‌کنم.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه نعمات وجود رهبری، روزه‌داری ماه مبارک رمضان، اعتکاف، شب‌های قدر، جوانان، نمازهای جماعت، اتحاد مردم نیاز به شکر دارد، گفت : این جمعیت در مصلای امام خمینی‌(ره) را ببینید که هر جمعه بیرون از مصلا ایستاده و نماز اقامه می‌کنند، این‌ها سرمایه‌های نظام هستند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی اظهارداشت: کسانی که چشم دیدن ملت ایران را ندارند بدانند و ببینند امروز بیش از ۵ هزار خبرنگار شکوه حضور ملت ایران را به تصویر میکشند./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 18 خرداد 1397
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh